snapchat
menu
Szukaj

Debata na temat wizerunku prawnika w mediach i etyki adwokackiej w mediach społecznościowych

debata
Sekcja Prawa Mediów i Reklamy przy Okręgowej Radzie Adwokackiej zaprasza do wysłuchania debaty na temat wizerunku prawnika w mediach oraz etyki adwokackiej w mediach społecznościowych.

Prelegenci porozmawiają o tym jak prawnicy prezentowani – są oraz jak prezentują – się w mediach, tradycyjnych i w internecie, o tym, jakim mówią i piszą językiem i czy można zrobić coś, aby to, co prawnicy mają do przekazania światu, było nieco bardziej zrozumiałe dla czytelnika, słuchacza lub widza.

Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, osoby zainteresowane wzięciem udziału w wydarzeniu prosimy o przesyłanie zgłoszeń na adres mailowy kontakt@prawomediowireklamy.pl

Za udział w debacie Dział Szkolenia Zawodowego ORA w Warszawie przyznał 4 punkty szkoleniowe.

Prelegenci:

Sędzia dr hab. Teresa Gardocka – Dziekan prorektor ds. współpracy międzynarodowej w Uniwersytetu SWPS

Sędzia Waldemar Żurek – rzecznik prasowy Krajowej Rady Sądownictwa

Sędzia Jarosław Gwizdak – członek Stowarzyszenia Sędziów Polskich Iustitia i Prezes Sądu Rejonowego Katowice Zachód

Sebastian Kaleta – Rzecznik Prasowy Ministra Sprawiedliwości Zbigniewa Ziobro

Adwokat Jacek Dubois, jeden z niewielu adwokatów odnotowanych przez Wikipedię ;) Niewątpliwie, człowiek – orkiestra! Specjalizuje się w prawie karnym, w tym w prawie karnym gospodarczym i sprawach o ochronę dóbr osobistych. Jest wykładowcą prawa karnego materialnego i procesowego. Jest aktywnym publicystą i autorem artykułów o tematyce prawniczej. Występował w roli obrońcy w wielu głośnych procesach karnych, w swojej karierze był również pełnomocnikiem Prezydenta RP, Prezesa Rady Ministrów RP i Marszałka Sejmu RP, a także Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy. Od 2012 roku jest wiceprzewodniczącym Trybunału Stanu. Członek Rady Fundacji im. profesora Bronisława Geremka. Autor wielu książek dla dzieci, m.in. „Momo, ty łobuzie”, „Agencja detektywistyczna”, „A wszystko przez faraona”, „Koktajl z paragrafów”, „Kosmiczny galimatias” oraz dla dorosłych („Mordowanie na ekranie”). Mec. Jacek Dubois jest również autorem słuchowisk radiowych i felietonów, których publikacje znajdują się w czasopismach: „On”, „Zwierciadło”, „Home & Market”, „Gentleman”, „Les Echos de Pologne”, „Gazeta Finansowa”, „Edukacja Prawnicza”.

Monika Janus – komornik, Rzecznik Prasowy Krajowej Rady Komorniczej.

Profesor doktor habilitowany adwokat Jacek Giezek, przewodniczący Komisji Etyki przy Naczelnej Radzie Adwokackiej, pracownik naukowy Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytety Wrocławskiego, autor licznych publikacji naukowych i komentarzy.

Adwokat Andrzej Malicki, członek Naczelnej Rady Adwokackiej oraz aktywnie opiniujący w Komisji Etyki Naczelnej Rady Adwokackiej, której pracami kieruje adw. prof. dr hab. Jacek Giezek, współautor scenariusza filmu Wiesława Saniewskiego pt. „Bezmiar Sprawiedliwości”, a także uczestnikiem jednego z odcinków serialu o charakterze reportażowego dokumentu pt. „Obrońcy” emitowanego przez oddziały regionalne TVP w paśmie edukacyjnym.

Adwokat doktor Piotr Piesiewicz, ekspert prawa mediów i reklamy, adiunkt wykładowca Uniwersytetu Uniwersytet SWPS. Prowadzi zajęcia z prawa własności intelektualnej w tym: prawa autorskiego, prawa radiofonii i telewizji, prawa prasowego, prawa własności przemysłowej, prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji oraz z prawa karnego. Na Uniwersytet Warszawski prowadzi zajęcia w ramach studiów podyplomowych Zapobiegania Przestępczości Gospodarczej, Skarbowej i Przeciwko Mieniu, jest biegłym z zakresu reklamy, powoływanym z listy OROZ Wielkopolskiej Izby Lekarskiej w Poznaniu. Autor licznych opracowań naukowych, m.in. Utwór muzyczny i jego twórca, Disc Jockey jako twórca zależny – problem miksowania utworów w świetle przepisów z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Dzieło muzyczne i nowe technologie (aspekty prawne samplingu), Prawo własności intelektualnej jako prawo człowieka, Przestępstwo w wirtualnym świecie, Podstawowe rodzaje muzycznych umów publishingowych (muzycznych umów wydawniczych), Wideobloger jako podmiot dostarczający audiowizualną usługę na żądanie, a problem nieoznaczonych przekazów handlowych (reklama, sponsorowanie, lokowanie produktu).

Adwokat Roman Kusz, Dziekan Okręgowej Rady Adwokackiej w Katowicach, przewodniczący Komisji Wizerunkowej przy Naczelnej Radzie Adwokackiej

Adwokat Joanna Parafianowicz, moderator dyskusji

komentarze